Barion Pixel

Ember legyen a talpán, aki az október elejétől megjelenő mikuláscsoki dömping és a decemberi hajtás alatt képes figyelmesen és szeretettel elkészíteni az olyannyira várt Mikulás csomagokat! Szabó Adrienn dietetikus szerencsére most is segít, hogy örömteli és tápláló meglepetést szerezhessünk a család legkisebbeinek.

A mikulás meglepetések összeállításakor a fő motiváció bizonyára mindenkinél az ajándékozás, a meglepetés és az örömszerzés. Egészségmániás szorongás helyett, bátran lehet tehát a fő vezérelvünk, hogy a kicsik kedvenceit pakoljuk a csomagokba!

Mivel manapság sok alkalom van az ajándékozásra, érdemes egy kis tudatosságot csempészni a meglepetéseinkbe, mivel nagy jelentősége van annak, hogy egy ilyen érzelemdús pillanatban mit kap egy kisgyerek. Ennek a szülői egyensúlyozásnak a megvalósításában szeretnénk most segíteni, a tudatosság részt erősítve!

Ezért olyan tippeket és ötleteket hoztam számotokra, melyek a mikulás csomagból előkerülve ugyanolyan örömet szerezhetnek, mint egy-egy csoki, sőt, akár túl is szárnyalhatják a sztenderd édességek okozta izgalmat! Bátran szemezgessetek a listáról, hiszen az összeállításakor fontos volt számunkra az is, hogy olyan alternatívákat hozzunk, melyek nem igényelnek biobolt-túrát, hanem egyszerű élelmiszerboltban is beszerezhetők egy sietős napon.

Mi kerüljön a puttonyba?

  • Eddig nem próbált granola vagy reggeli müzli keverék.
  • Natúr olajos mag vagy csokoládéval bevont olajosmagvak.
  • Natúr aszalt gyümölcs vagy csokival bevont aszalvány.
  • Édességet nem csupán enni, de inni is lehet, a kisebbek biztos díjazzák majd az állat figurás Funky Forest gyümölcsleveket, az egészségtudatosságra fogékony nagyobbak szintén örülhetnek a préselt finomságoknak!
  • Ha a kicsik rendszeresen fogyasztanak zabkását, akkor annak feltétjeként bevezethetünk extra alapanyagokat, amivel a reggeli varázsa fokozható. Például liofilizált gyümölcs, kókusz chips, tahini vagy egyéb magvaj.
  • Gyümölcsszelet, müzliszelet, ínyenc zabszeletek.
  • Élmény-ajándék, könyv is kerülhet a kis csizmákba!
  • Illetve egy otthon készített alternatíva: házilag megsütött granola (sütőtökös, édesburgonyás, lekvárral ízesített, birsalmás, körtés-fahéjas stb.) amihez a Mikulás receptet is adhat, hogy legközelebb a család közösen készítse el!

Ne feledjük, az egészséges gyermek táplálás nem egyenlő az egészséges ételek halmazával. Mikulás alkalmával a tudatosság mellett fontos szerepe van a hagyományok tiszteletének is, mely segít a gyermekben egy komplexebb egészségtudatosságot, démonizálásmentes ételkapcsolatot kialakítani.