Barion Pixel

Fülöp Lili

Megosztás

Így lesz egészség az uzsonnás dobozban!

A kisétkezések elengedhetetlen részei a gyerekek napi étkezésének, hiszen ezek azok a kis apróságok, gyors falatok, amelyeket a szünetben a reggeli és az ebéd között, vagy a délutáni elfoglaltságok előtt fogyaszthatnak el. Itt a sulikezdés, ami egyben az állandó fejtörés kezdete is: mi kerüljön az uzsonnás dobozba? A tartalmas és változatos tízórai vagy uzsonna elkészítése…

A kisétkezések elengedhetetlen részei a gyerekek napi étkezésének, hiszen ezek azok a kis apróságok, gyors falatok, amelyeket a szünetben a reggeli és az ebéd között, vagy a délutáni elfoglaltságok előtt fogyaszthatnak el. Itt a sulikezdés, ami egyben az állandó fejtörés kezdete is: mi kerüljön az uzsonnás dobozba?

A tartalmas és változatos tízórai vagy uzsonna elkészítése igazi kihívás, ugyanis ha a gyerkőc úgy dönt, hogy a csomagolt étel nem szimpatikus neki, akkor érintetlenül hozza vissza a nap végén a gondosan összeállított falatokat. A suliban a gondolkodáshoz, de a sportoláshoz és a különórákhoz is mind-mind energiára van szükség, ezért fontos, hogy a „betervezett ételek” valóban el is fogyjanak.

Ha végiggondolunk egy átlagos napot, gyümölcsöket általában csak a kisétkezésekre fogyasztunk, tehát ha nem csomagolunk belőle a gyermekünknek az uzsonnás táskába, könnyen lehet, hogy kimarad a napi gyümölcsfogyasztás. A gyerekek viszont nagyon fogékonyak a színek iránt, így egy színesre pakolt uzsonnás dobozzal egyszerűen meggyőzhetjük őket a kisétkezések fontosságáról.

A keksz vagy néhány szem olajos mag jó kiegészítője lehetnek a gyümölcsnek. Ha a gyermekünk szereti a korpás, magasabb rosttartalmú, kekszeket, érdemes azokkal is próbálkozni – egy házi zabpelyhes keksz például igazán gyerekbarát finomság –, az olajos magvakból pedig próbáljuk a sótlan verziót a dobozba pakolni.

A klasszikus szendvics minden uzsonnás doboz elengedhetetlen kelléke. A fehér kenyeret időnként felválhatja a teljes kiőrlésű változata, de ne felejtsük el, sok kóstolás szükséges az új ízek elfogadásához, legyünk türelmesek és szép lassan terelgessük a kicsiket a magasabb rosttartalmú pékáruk felé. A változatosság fontos, ezért a megszokott vajon vagy margarinon kívül, vékony sajtkrém vagy valamilyen zöldséges kence is kerülhet a pékáruk tetejére, amire jó minőségű fehérjeforrást (például sonkát, sajtot) tehetünk. Ami lényeges, hogy a szendvicsbe mindig kerüljön zöldség – paprika, paradicsom, uborka, retek, saláta, szezontól függően számos lehetőség közül választhatunk! Ha a gyerkőc csak egyet szeret, akkor annak mindenképp a szendvicsben a helye, később pedig igyekezzünk bővíteni a palettát.

Finom falatként néhány kocka étcsokoládé, nápolyi, egy müzliszelet, olykor egy péksütemény is helyet kaphat a dobozban. Ha biztosak vagyunk benne, hogy még délelőtt elfogy, akkor a joghurt vagy egy gyümölcsös túrókrém is jó alternatíva lehet, hogy fent tudjuk tartani a csomagok változatosságát.

A gyerekek kulacsa induláskor mindig legyen feltöltve vízzel, és biztassuk őket arra, hogy a suliban legalább egyszer töltsék újra őket. 

Végső tippként pedig törekedjünk arra, hogy minél több minden otthon és akár közösen készüljön. Mindig beszéljük meg a gyerekekkel is, hogy mi kerül a csomagba és vonjuk be őket az elkészítésbe is, ha van kedvük hozzá. Amellett, hogy ezzel tudatosságra taníthatjuk őket, az érdeklődésüket is felkelthetjük a kisétkezések iránt, így garantáltan elfogynak majd a közösen csomagolt finomságok!

Olvass tovább!

Kalóriaszámlálás helyett figyeld meg, mire van szükséged

8 indok, hogy miért ne számolgasd a kalóriákat!

Dietetikus

Mirgai Zita dietetikus írása. Ha még nem olvastátok a korábbi cikkünket a témában (Kalória helyett számolj növényeket a Funky Foresttel!), kezdjétek itt az olvasást! (https://funkyforest.hu/szamolj-novenyeket-kaloriak-helyett/). ...

Számolj növényeket kalóriák helyett a Funky Foresttel!

Életmód

Január közepén-végén, amikor már talán kezdenek ritkulni az életmódváltásra buzdító hirdetések és kezd fogyni a lelkesedés a fogadalmak betartásával kapcsolatban, ideje realisztikus célokat kitűzni magunk elé. Engedd meg, hogy cikkemmel segítsek ebben! Mirgai Zita dietetikus írása.

A szezon sztárja: a cékla

Recept

A cékla antioxidáns tartalma elképesztő magas, egy bizonyos típusú vastagbéltumor prevenciójában bizonyítottan szerepe van, így akár minden nap is javasoljuk fogyasztását