Barion Pixel

admin

Megosztás

Ha savanyú a citrom…készíts belőle limonádét! – Trade magazin

Ha savanyú a citrom…készíts belőle limonádét! – Trade magazin Szerző: Budai Klára, Dátum: 2023. 03. 03. 12:24 Az elmúlt évek nehézségeit követően 2022 elejére már épphogy kezdtek volna fellélegezni a gyümölcslépiac szereplői, amikor kirobbant szomszédunkban a háború, ezzel sok apró szilánkra törve az ébredező optimista álmokat.  Az alapanyagárak, az üzemanyag, az energia, azaz nagyjából minden,…

Szerző: Budai Klára, Dátum: 2023. 03. 03. 12:24

Az elmúlt évek nehézségeit követően 2022 elejére már épphogy kezdtek volna fellélegezni a gyümölcslépiac szereplői, amikor kirobbant szomszédunkban a háború, ezzel sok apró szilánkra törve az ébredező optimista álmokat.  Az alapanyagárak, az üzemanyag, az energia, azaz nagyjából minden, ami a szektor működésére hatással van, elképesztő mértékű növekedésen esett át, nem csak egyszer, de egyetlen éven belül több alkalommal is. Gyors reagálás, alkalmazkodás, átszervezés és megújulás – ezek voltak a túlélés nyerő stratégiái.

A gyümölcslépiac neves szereplői között a Funky Forest is mesélt a legfrissebb trendekről, tapasztalatainkról, termékbevezetéseinkről és sok minden másról. A teljes cikket a fenti linken olvashatjátok!

A gyümölcsléeladásokat 2022 negyedik negyedévétől érinti leginkább az aktuális gazdasági válság, mind a retail, mind a HoReCa-szektorban.  A retail partnerek visszajelzése alapján csökken az impulzustermékek vásárlása, és a kosár összetétele is változik. A HoReCa-partnerek döntő többsége pedig a forgalom visszaeséséről számol be, többen megszüntetik, vagy átmenetileg felfüggesztik a tevékenységüket – osztja meg tapasztalatait Sarkadi Katalin, a Funky Forest marketingvezetője.

A szektor szereplői keresik az egyedi megjelenést, a különleges ízeket. A kisüveges értékesítés mellett növekvő népszerűségnek örvend a nagyobb üveges kiszerelés, amit akár egy-egy asztaltársaság is kikér és közösen fogyaszt el.

A Funky Forestnek az előző év COVID sújtotta időszakához képest 2022-ben sikerült növekedést elérnie, amely tendencia egészen a harmadik negyedévig kitartott.– Elindulásunk óta az első teljes, lezárásoktól mentes év a 2022 volt, sok adatot gyűjtöttünk a gyártás, üzemeltetés kapcsán. Fejlesztettük a gyártástervezést, az ellenőrzést, az üzemeltetés hatékonyságát, bevezettünk egy új vállalatirányítási rendszert. A szükséges alapanyagokból jelentős mennyiségben betáraztunk, hogy az infláció és az általános áremelések hatását mérsékelni tudjuk, így nyárig nem tervezünk jelentős áremelést – jelenti Sarkadi Katalin

A vásárlói igényekre reagálva a SPAR-ral közreműködve 2022-ben megalkották a Dear Deert, a 100%-os almás-meggyes préslevet gazdaságos, 0,75 literes kiszerelésben, 2023 év elején pedig megjelentek a Funky Forest Essential 100%-os ribizli préslével, mely egy fantasztikus természetes antioxidáns, igazi immun boost a téli időszakban.

– A termékfejlesztéseken felül több nemzetközi versenyen is díjat nyertünk: a legrangosabb nemzetközi ízversenyen Superior Taste Awardot nyert a sütőtökös-­mangós smoothie-nk, a Funky Forest Tucan, a fenntarthatóság nemzetközi példaképeként pedig a Best in Positive Impact díjat ítélte oda a Funky Forestnek az International Vegan Award – újságolja a marketingvezető.

A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható

Olvass tovább!

Mit vigyünk karácsonyi vendégségbe?

Tippek

Ételt ajándékozni mindig jó döntés! Ha ünnepi vendégségbe általunk készített ételt viszünk, akkor valójában az otthonunkból, magunkból adunk egy darabot. Ennél személyesebb ajándék pedig nemigen ...