Barion Pixel

admin

Megosztás

Ha savanyú a citrom…készíts belőle limonádét! – Trade magazin

Ha savanyú a citrom…készíts belőle limonádét! – Trade magazin Szerző: Budai Klára, Dátum: 2023. 03. 03. 12:24 Az elmúlt évek nehézségeit követően 2022 elejére már épphogy kezdtek volna fellélegezni a gyümölcslépiac szereplői, amikor kirobbant szomszédunkban a háború, ezzel sok apró szilánkra törve az ébredező optimista álmokat.  Az alapanyagárak, az üzemanyag, az energia, azaz nagyjából minden,…

Szerző: Budai Klára, Dátum: 2023. 03. 03. 12:24

Az elmúlt évek nehézségeit követően 2022 elejére már épphogy kezdtek volna fellélegezni a gyümölcslépiac szereplői, amikor kirobbant szomszédunkban a háború, ezzel sok apró szilánkra törve az ébredező optimista álmokat.  Az alapanyagárak, az üzemanyag, az energia, azaz nagyjából minden, ami a szektor működésére hatással van, elképesztő mértékű növekedésen esett át, nem csak egyszer, de egyetlen éven belül több alkalommal is. Gyors reagálás, alkalmazkodás, átszervezés és megújulás – ezek voltak a túlélés nyerő stratégiái.

A gyümölcslépiac neves szereplői között a Funky Forest is mesélt a legfrissebb trendekről, tapasztalatainkról, termékbevezetéseinkről és sok minden másról. A teljes cikket a fenti linken olvashatjátok!

A gyümölcsléeladásokat 2022 negyedik negyedévétől érinti leginkább az aktuális gazdasági válság, mind a retail, mind a HoReCa-szektorban.  A retail partnerek visszajelzése alapján csökken az impulzustermékek vásárlása, és a kosár összetétele is változik. A HoReCa-partnerek döntő többsége pedig a forgalom visszaeséséről számol be, többen megszüntetik, vagy átmenetileg felfüggesztik a tevékenységüket – osztja meg tapasztalatait Sarkadi Katalin, a Funky Forest marketingvezetője.

A szektor szereplői keresik az egyedi megjelenést, a különleges ízeket. A kisüveges értékesítés mellett növekvő népszerűségnek örvend a nagyobb üveges kiszerelés, amit akár egy-egy asztaltársaság is kikér és közösen fogyaszt el.

A Funky Forestnek az előző év COVID sújtotta időszakához képest 2022-ben sikerült növekedést elérnie, amely tendencia egészen a harmadik negyedévig kitartott.– Elindulásunk óta az első teljes, lezárásoktól mentes év a 2022 volt, sok adatot gyűjtöttünk a gyártás, üzemeltetés kapcsán. Fejlesztettük a gyártástervezést, az ellenőrzést, az üzemeltetés hatékonyságát, bevezettünk egy új vállalatirányítási rendszert. A szükséges alapanyagokból jelentős mennyiségben betáraztunk, hogy az infláció és az általános áremelések hatását mérsékelni tudjuk, így nyárig nem tervezünk jelentős áremelést – jelenti Sarkadi Katalin

A vásárlói igényekre reagálva a SPAR-ral közreműködve 2022-ben megalkották a Dear Deert, a 100%-os almás-meggyes préslevet gazdaságos, 0,75 literes kiszerelésben, 2023 év elején pedig megjelentek a Funky Forest Essential 100%-os ribizli préslével, mely egy fantasztikus természetes antioxidáns, igazi immun boost a téli időszakban.

– A termékfejlesztéseken felül több nemzetközi versenyen is díjat nyertünk: a legrangosabb nemzetközi ízversenyen Superior Taste Awardot nyert a sütőtökös-­mangós smoothie-nk, a Funky Forest Tucan, a fenntarthatóság nemzetközi példaképeként pedig a Best in Positive Impact díjat ítélte oda a Funky Forestnek az International Vegan Award – újságolja a marketingvezető.

A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható

Olvass tovább!

Fenékig! 3 tuti tipp a folyadékbevitel növeléséhez

DietetikusÉletmód

Ki ismer magára ezekben a mondatokban: “többet kéne innom”, “az az újévi fogadalmam, hogy megiszom napi 3 liter vizet”? Szabó Adrienn dietetikusunk ezért megírta miért ...