Barion Pixel

A nyers zöldségek fogyasztása könnyen egysíkúvá válhat: szendvics mellé vagy salátába fogyasztjuk legjobb esetben, másra nincs időnk, kedvünk, pénzünk. Fülöp Lili dietetikusunk legújabb írásából viszont kiderül, hogy gyorsan, olcsón és nagyon is élvezetes módon beemelhetjük a zöldségeket az életünkbe. Csak néhány jó tipp kell hozzá! Ezeket pedig már mutatjuk is.

A táplálkozásunkkal kapcsolatos felmérések során rendre kiderül, hogy kevés nyers zöldséget fogyasztunk, ezért dietetikusként nem lehet elégszer hangsúlyozni a napi 4-5 adag zöldség és gyümölcs elfogyasztásának fontosságát. De mindig van hova fejlődni (nekünk is 😊)!

Ezért most úgy döntöttem egyezséget kötök Veled, kedves olvasó! Felvázolok számodra pár könnyen kivitelezhető lépést, amivel „zöldebbé” tudod tenni a napodat, cserébe megígérem, hogy egészségesebb szokásokhoz jutsz általuk. Kihagyhatatlan ajánlat, ugye?

Az egészséges étrend kialakításakor a kevés időre, pénzre és a kedv hiányára szoktak a legtöbben hivatkozni. Nos az idő faktor nehéz kérdés, hiszen minden extra befektetés az egészségünkbe extra idővel jár, de jó hír, hogy a rutin beépülésével ez az idő csökkenthető. A kedv faktorhoz csak egy kis kreativitás vagy csapatmunka szükséges, a pénz faktorban pedig nagy segítséget jelent a szezonális alapanyagok előtérbe helyezése. Tavasz van, egyre nő a friss, szabadföldi termések kínálata: fejes saláta, hónapos retek, mángold, pak choi, spenót kiváló alapanyagok a zöldebb napokhoz!

 

Lássunk pár tippet a felhasználásukhoz:

  • Készüljön kence! A kencekészítésben az a legjobb, hogy ha egyszer elkészül, utána több napig élvezhetjük, változatosan felhasználhatjuk őket. Aki szereti a tartalmas szendvicskrémeket csicseriborsó vagy fehérbab felhasználásával finom humuszokhoz juthat, melyben remekül mutat egy kis spenót vagy akár reszelt sárgarépa is.
  • Legyen szószos! Minden saláta csak addig unalmas, amíg fel nem dobjuk valamilyen ízletes öntettel. Egyszerű, minden háztartásban fellelhető alapanyagok szükségesek csupán: egy kis olaj (a hidegen sajtolt a legjobb), ecet (esetleg almaecet vagy balzsamecet), zöldfűszerek vagy egy kevés mustár és máris izgalmas, könnyen fogyasztható ételt varázsolhatunk az asztalra.
  • Végül pedig egy gyors energiaforrás a rohanó mindennapokra: van olyan, hogy semmire sincs időnk, a napi zöldségvállalásunkat mégsem szeretnénk elbukni.. Hát ilyenkor jön jól egy smoothie vagy préslé, amit akár útközben is elkortyolgathatunk. Ha otthon készül figyeljünk rá, hogy valóban kerüljön bele zöldség is (ne csak gyümölcs), ha pedig tartalmasabbá szeretnénk tenni egy kis zabpehely vagy lenmagpehely is belekerülhet.