Funky Forest: ahol a vidéki életben rejlő lehetőségek a prémium ízélményekkel és nemes ügyekkel fonódnak össze
Funky Forest: ahol a vidéki életben rejlő lehetőségek a prémium ízélményekkel és nemes ügyekkel fonódnak össze Nyul Debóra írása Van Nógrád vármegyében egy kisváros, Szécsény, ahol az élet 2020 óta bizonyos tekintetben sokat változott. Itt kapott ugyanis helyet a magyar Funky Forest gyümölcsfeldolgozó üzeme, amelynek tulajdonosai több évtizedes vendéglátóipari tapasztalataik alapján álmodtak meg egy különleges 100%-os…
Nyul Debóra írása
Van Nógrád vármegyében egy kisváros, Szécsény, ahol az élet 2020 óta bizonyos tekintetben sokat változott.
Itt kapott ugyanis helyet a magyar Funky Forest gyümölcsfeldolgozó üzeme, amelynek tulajdonosai több évtizedes vendéglátóipari tapasztalataik alapján álmodtak meg egy különleges 100%-os préslé és smoothie termékcsaládot.
De nem is akárhogyan: a kezdetektől alapvető fontosságú számukra a fenntarthatóság, a minőség, és Szécsényt sem véletlenül választották a székhelyüknek. Napmint nap tudatosan dolgoznak a vidéki életben rejlő értékek kiemelésén, népszerűsítésén, a helyiek életének jobbá tételén, de országos szinten is jó néhány nemes ügyet támogatnak.
Mi adta annak idején az ötletet, hogy létrehozzátok a Funky Forestet?
A Házikó Farm Kft. eredetileg egy olyan catering és bistro ötletre épült, ahol kizárólag kistermelőktől származó alapanyagokból főztek, sütöttek, ez a koncepció azonban üzletileg nem volt még életképes Magyarországon pár éve. Az akkor túlnyomórészt sűrítményekből hígított, cukros gyümölcslé piacon hiánypótlásként álmodtunk meg egy innovatív gyümölcslé családot: 100%-os, adalékanyagmentes présleveket és smoothiekat.
A helyben termett alapanyagok felhasználása, a fenntartható gyártás, a természet, a környezet tisztelete, valamint a tulajdonosok sok éves gasztronómiai tapasztalata hívta életre végül a Funky Forestet.
Milyen céllal lett éppen Szécsény a székhelyetek?
Alapításunkkor fontos szempont volt, hogy az alapanyagok nagyrészt helyi, illetve nyomon követhető forrásból származzanak, és hogy üzemünket egy hátrányos helyzetű térségben építsük fel, hozzájárulva ezzel a szakképzett munkaerő helyben tartásához.
Mekkora kihívásként éltétek meg, hogy fenntartható márkát hozzatok létre?
Eredendően egy fenntartható termékcsaládot szerettünk volna megalkotni, ezért a működési modellünket ennek mentén alakítottuk ki. A gyártáshoz szükséges teljes villamos energiát napelemekkel termeljük meg, víztisztító berendezést használunk, a gyümölcsöket és zöldségeket főként a helyi gazdáktól szerezzük be, és tisztelettel bánunk a maradékokkal is, a gyártás során visszamaradt almazúzalékot például a környező farmok tehenei kapják.
Mi az, ami szerintetek igazán különlegessé, szerethetővé teszi a termékeiteket?
Leginkább a hitelesség: azt tesszük, amit mondunk. A palackokba csak az kerül, ami a címkén is szerepel és amit mi is szívesen az asztalunkra tennénk, leginkább helyben termett zöldség és gyümölcs és semmi más (persze az egzotikus gyümölcsök, fűszerek kivételével). Talán nem szerénytelenség mondani, hogy ízekben is nagyon igényes palettát kínálunk. Eleve a kiváló minőségű alapanyagok és az izgalmas kombinációk alapozzák meg ezt, pl. a mangó-sütőtök-alma, az eper-tőzegáfonya-alma, az uborkás-spenótos vagy cékla-répás préslevünk, amelyek amellett, hogy tele vannak antioxidánsokkal, nagyon finomak is.
A fenntartható termelés, a közösségünk edukálása dietetikusaink szakértelmével, helyi szerepvállalásunk Szécsényben, valamint a természet tisztelete mind hozzájárul ahhoz, hogy egyre népszerűbb a Funky Forest.
A márka világa vidám, fiatalos, és olyan embereknek szól, akik egészségtudatosak, kedvelik a különleges, magas minőségű 100%-os présleveket és smoothiekat, az egyedi ízkombinációkat, de nem veszik túlságosan komolyan magukat.
Milyen formában jelenik még meg a márkátok életében a társadalmi felelősségvállalás?
A fenntartható termelés mellett visszaadunk a közönségnek, ahol befogadtak minket. Rendszeresen támogatjuk a szécsényi oktatási intézményeket, a várost pályázati tanácsokkal segítjük, de megtisztelő országos partnereink között van a Gézengúz Alapítvány, a Heim Pál kórház vagy a Máltai Szeretetszolgálat is.
Mivel biztatnátok másokat arra, hogy merjenek belevágni az álmaik megvalósításába?
Ha valaki az álmát valósítja meg, akkor olyan dolgot végez, amit szeret csinálni. Ezáltal nem kötelező munkavégzésnek tűnik a munkavégzés. Nem azt számolja az ember, hogy mennyi idő van még délután ötig, hanem repül az idő. A pozitív visszacsatolások, sikerek, díjak sokkal intenzívebb élményt, elismerést adnak. Természetesen van stressz, probléma, nehézség, de ezt ellensúlyozza a saját álom megvalósításának a sikere. Nem hiába van a Maslow-piramis tetején az önmegvalósítás.
Mire vagytok a legbüszkébbek a Funky Forest elindulása óta, és milyen jövőbeli terveitek vannak?
Egyre többen szeretik a Funkyt, pedig két Covid-hullám is nehezítette az indulásunkat. A legnagyobb országos láncokban már ott vagyunk a polcokon, több száz trendi kávézó, artisan vagy országos hálózattal rendelkező pékség, reggelizőhely, neves hotel szavazott bizalmat nekünk. Emellett számos hazai és nemzetközi díjjal is gazdagodtunk: az „Ízek Oscarjának” is nevezett, Michelin csillagos séfek által zsűrizett Superior Taste Awards, a neves brit Great Taste Award, vagy a vegán védjegy alapítója által létrehozott nemzetközi Best in Positive Impact díj, amelyet példamutató tevékenységünkkel érdemeltünk ki a neves nemzetközi mezőnyben.
Hazai díjaink közül kiemelnénk a Trade Magazin, Inno D’Or 2022 – Év innovációja termékdíjat, az Agrárminisztérium HIPA díját vagy a Hungaricool by Spar díját, amely annak idején nagy lökést adott országos indulásunkhoz. 2023-ban megújítottuk a csomagolást, így még egységesebb képet mutat a Funky Forest, folyamatosan növeljük elérhetőségünket, valamint mindig új kombinációkon gondolkozunk, amelyekből 2024-ben is lesz új termékbevezetés.
Fotók: Funky Forest